Kilka problemów z 420A |
Autor |
Wiadomość |
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-04-18, 18:57 Kilka problemów z 420A
|
|
|
Przez ostatni rok talon był w rękach brata i niestety trochę podupadł ale znowu wraca we właściwe ręce i musze się nim zająć, Mam kilka problemów falowanie obrotów w zakresie 1500-2500 obrotów (krokowy wymieniałem w zeszłym roku). kolejny problem to talon nie chce jeździć na gazie chyba jest problem z przewodami podciśnienia auto po przełączeniu na gaz jedzie ale przy mocnym wciśnięciu gazu strzela w dolot i rozsadza puszkę filtra powietrza. kolejny problem tym razem na benzynie jak skręcam w prawo auto przygasa ( w lewo tak się nie dzieje)może ktoś miał podobne objawy i pomoże. |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-04-18, 19:04
|
|
|
co to za gaz? mkser? blos? skoro takie masz objawy ze az Ci rozsada puszke to w pierwzej kolejnosci szukaj nieszczelnosci na poiimie kolektora ssacego i przepustnicy |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-04-18, 20:59
|
|
|
Instalacja już parę lat pracuje w aucie jest to zwykła instalacja z doprowadzeniem gazu w dolocie powietrza od pewnego czasu pojawiły się strzały i po kilku strzałach filtr wygląda jak przypalony. dziś rozebrałem cały dolot i nieszczelności małe widziałem uszczelniłem masą uszczelniającą podobna do sylikonu, ale nic nie pomogło.
Mam jeszcze pytanko dokładnie pod kolektorem dolotowym znajduje się taka puszka plastykowa co to jest ?? dochodzą do niej dwa przewody podciśnieniowe jeden z trójnika przy kolektorze dolotowym, i czy przewody od podciśnienia (są bardzo cieniutkie) można zamienić na większy przekrój?? Właśnie jeden z przewodów ten dochodzący z dolotu do tej plastykowej puszki pod kolektorem gdzieś spadł i zaginął dałem w jego miejsce trochę z większym przekrojem czy to może być przyczyna moich kłopotów?? |
_________________
|
|
|
|
|
MX-3 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-19, 21:14
|
|
|
Tak nawiasem mówiąc to wykończy Ci się silnik na tej instalacji, pasowałoby ją zmienić bo szkoda silnika.
Miron napisał/a: | dałem w jego miejsce trochę z większym przekrojem czy to może być przyczyna moich kłopotów?? |
może być bo testowałem takie opcje i auto wariowało delikatnie ... acz kolwiek bez falowania (dużego) tylko spadki ,więc dla mnie nie ten kierunek ...
Miron napisał/a: | dziś rozebrałem cały dolot i nieszczelności małe widziałem uszczelniłem masą uszczelniającą podobna do sylikonu, ale nic nie pomogło. |
nie ma to żadnej gwarancji,że wykluczysz problem, owiniesz taśmą,zakleisz,zlepisz,zaspawasz i tak nieszczelności mogą być. |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-04-19, 21:27
|
|
|
Problem w tym że ciężko dostać takie oryginalne przewody do podciśnienia z tymi końcówkami gumowymi. |
_________________
|
|
|
|
|
andrzejp
KLUBOWICZ
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
|
Wysłany: 2013-04-19, 21:34
|
|
|
Miron, a w jakim stanie jest uszczelka od przpustnicy? |
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat. |
|
|
|
|
MX-3 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-19, 21:37
|
|
|
allegro-rozbitek-na części-telefon myślę że to nie sedno problemu, ale powodzenia |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-04-21, 12:09
|
|
|
uszczelka nie była w najlepszym stanie ale lekko ja posmarowałem sylikonem z obu stron przed złożeniem wiec powinno być szczelne |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-04-21, 12:22
|
|
|
nieszczelnosci na poziomie kolektora ssacego moze byc wiecej, kolektor ma az dwie uszczelki jedna do glowicy druga po jego rozpolowieniu, dodatkowo oringi wtryskwiaczy, podcisnienia itd. metoda smarowania starych uszczelek sylikonem to troche leczenie syfa pudrem... po pierwsze powymieniaj te uszczelki na nowe a po drugie wyreguluj instalacje gazowa |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-04-21, 12:30
|
|
|
Z tym sylikonem masz racje ale wtedy nie miałem nic innego dostępnego kupić taką uszczelkę od ręki to problem, dorobić też trzeba mieć z czego. Goldi mógłbyś mi jeszcze odpowiedzieć na pytanie zadane wyżej a pro po tej puszki pod kolektorem i przewodów podciśnienia? |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-04-21, 12:36
|
|
|
czarny box pod kolektorem ssacym to zbiornik podcisnienia do tempomatu...na dobra sprawe mozna go nawet usunac a tempomat i tak bedzie dzialac... mozesz wymienic podcisnienia na inne |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-05-07, 20:45
|
|
|
Odgrzewam temat pytaniem co jest odpowiedzialne za utrzymanie obrotów w silniku tzn. jeśli silnik dostaje obciążenie od np. klimy czy wentylatora to co reguluje obroty żeby silnik nie zgasł???zauważyłem że jak się załącza wentylator na postoju to obroty słabną i utrzymują się na niższym poziomie niż normalnie, natomiast podczas jazdy przy skręcaniu w prawo też silnik przygasa. |
_________________
|
|
|
|
|
MX-3 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-07, 21:13
|
|
|
Miron napisał/a: | jeśli silnik dostaje obciążenie od np. klimy |
ECU ewentualnie jak masz słabo napięty pasek na alternatorze to może słabnąć ...
Cytat: | natomiast podczas jazdy przy skręcaniu w prawo też silnik przygasa. |
Na gazie czy benzynie ? bez znaczenia ? |
Ostatnio zmieniony przez MX-3 2013-05-07, 21:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-05-07, 21:31
|
|
|
Na benzynie |
_________________
|
|
|
|
|
MX-3 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-07, 21:39
|
|
|
To bardzo dobrze,że nie na LPG mniej szukania Zalej do pełna benzyny i sprawdź co się dzieje,być może pompa paliwa nie domaga ... |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-05-07, 23:02
|
|
|
Czasami wyrzuca błędy po sprawdzeniu na kluczyku wyskakuje błąd 12 i 43 to chyba związane z zapłonem |
_________________
|
|
|
|
|
MX-3 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-07, 23:20
|
|
|
Miron napisał/a: | związane z zapłonem |
To na gazie była by już padaczka ... może wtryskiwacze + zwarcie + wiązki cewki ... Czyli jeszcze pasuje patrzeć za ewentualnym zwarciem na wiązkach ... jeszcze zrób porządek z dolotem tylko nie za pomocą kleju |
Ostatnio zmieniony przez MX-3 2013-05-07, 23:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-05-11, 22:56
|
|
|
No i lipa na benzynie też już nie chodzi jak tylko się dobrze rozgrzeje auto najpierw obroty zaczęły skakać na 2000 obr/min i falują do 3000 czasem 3500obr/min a potem już przestał chodzić na wszystkich cylindrach i pracował tak nie równo że wydawało mi się że tylko 2 cylindry palą, szczerze już kiedyś coś podobnego miałem ale się uspokoiło i dłuższy czas było ok (2lata) teraz widzę ponownie to samo się dzieje? Co robić?? |
_________________
|
|
|
|
|
MX-3 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-11, 23:41
|
|
|
hmm wygląda jak awaria czujnika położenia wałka, można jeszcze sprawdzać po całości czyli uklad paliwowy wtryski, cisnienie itd nieszczelnosci, zaplon (o ktorym mowiles) i PT ale raczej to nie to ... |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-05-11, 23:55
|
|
|
?? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
|